Start
Vanliga frågor
Du kan betala i efterhand med faktura, eller direkt på plats via Swish. Vid större summor, främst när det gäller köp av produkter kan du behöva betala i förskott. Isåfall kan du betala via förskottsfaktura eller Swish.
Vid större jobb gäller andra priser, det kan tillexempel handla om ett väldigt komplext arbete eller något som tar längre tid.
Utöver det tillkommer framkörningsavgift som oftast ligger på 100-160kr inom ordinarie område.
Oftast kan du få hjälp inom 24 timmar. Är det dåligt med tider så kan vi lösa det med en tid utanför ordinarie arbetstid!
Yes! Vi har jourtider på kvällar och helger. Då kan du få hjälp med akuta problem som inte kan vänta till nästkommande vardag.
Vi kan inte garantera att vi kan erbjuda en akut jourtid 100% av alla gånger, men vid de allra flesta tillfällena kan vi erbjuda det. Beroende på tid/dag/högtid kan en extra avgift tillkomma, eller för företag ett förhöjt timpris.
Du kan lämna in din dator på tre olika sätt:
1. Du kan lämna in den på vårt kontor i Emmaboda om du hört av dig innan och bestämt en tid.
2. Vi kan hämta upp datorn hemma hos dig eller på jobbet. Upphämtning sker i mån av tid men du kan oftast få datorn upphämtad dagtid i Kalmar, Växjö och Karlskrona. I mindre orter kan det dröja 1-2 dagar.
3. Du kan skicka in datorn till oss via posten. Vi skickar tillbaka den till dig när den är klar. Tänk på attgöra en bokningeller höra av dig innan du skickar in datorn.
Vi är aktiva inom Kalmar län, Blekinge och Kronobergs län.
Vi kan komma hem till dig oavsett om du bor inne i Kalmar, Karlskrona eller Växjö, eller om du bor på en mindre ort eller på landsbygden.
Exempel på var du kan boka teknikhjälp är: Kalmar, Växjö, Karlskrona, Nybro, Hovmantorp, Rottne, Holmsjö, Emmaboda, Rödeby, Tving, Torsås, Bergkvara och många fler.