Villkor

Välj en kategori för att se villkoren

RUT-avdrag

  • 1. Hur RUT-avdraget funkar

    Kund får en faktura där 50% av arbetskostnaden är avdragen. Efter att fakturan är betald ansöker vi om utbetalning från Skatteverket som sedan betalar de resterande 50%. Kund får sedan ett brev från Skatteverket som bekräftelse på att utbetalning är gjord.

    Exempel: Kund får en faktura på 900 kr. Kunden betalar 450 kr till oss. Vi ansöker om utbetalning från Skatteverket på 450 kr. Skatteverket betalar ut 450 kr till kunden. Kunden har då betalat 500 kr för en tjänst som kostar 900 kr.

  • 2. För vilka tjänster kan man få RUT-avdrag

    RUT-Avdrag gäller för IT-tjänster som sker i kundens bostad. Tekniksupport,Teknikhjälp,hjälp med installation och övriga it tjänster i hemmet.

    Läs mer påSkatteverkets hemsida

  • 3. Om kund lämnar felaktiga uppgifter

    Om kund medvetet lämnar felaktiga uppgifter blir hon/han betalningsskyldig för den resterande delen.

    Exempel: Kund lämnar falska personuppgifter för faktura.

Betalning

  • 1. Betalningsmetoder

    Kund kan betala via faktura, via Swish eller Klarna.

    Pga. Skatteverkets regler för RUT-tjänster kan vi inte ta emot kontant betalning för tjänster.

    Ifall kund vill delbetala arbetskostnaden eller köpet kan kund ansöka om delbetalning via Klarna. Vi kan eventuellt använda oss av andra betalningsleverantörer för delbetalning. I båda fallen hänvisar vi till respektive tjänsts villkor.

  • 2. Betaltid för faktura

    Betaltiden för faktura är om inget annat avtalats, 14 dagar.

    Om kund köper på faktura via Klarna eller annan leverantör, gäller deras villkor och betaltid.

  • 3. Vid sen betalning

    Om kund inte betalar före förfallodatumet skickar vi ut en betalningspåminnelse med en påminnelseavgift på 60kr. Efter det skickas en andra betalningspåminnelse ut om fakturan inte betalas. Är fakturan trots det inte betald skickar vi vidare ärendet till inkasso.

  • 4. Kreditupplysning

    Normalt sett tas ingen kreditupplysning. Men i fall där kostnaden för ett arbete är stor eller produkter köpes förbehåller vi oss rätten att ta en kreditupplysning.

    Vi använder oss isåfall inte av UC och det är inget som syns eller påverkar ditt kreditbetyg.

Priser

  • 1. Fast pris för ord. tjänster

    Kostnaden för tekniksupport/teknikhjälp ligger på 450kr inkl. moms.

    Priset gäller per sak kund behöver hjälp med. Exempelvis hjälp med datorn,hjälp med tv:n,komma igång med Spotify eller liknande.

  • 2. Framkörningsavgift

    Framkörningsavgift tillkommer vid besök. Inom Hela Emmaboda Kommun ligger ersättningen på 100 kr inkl. moms.

    Inom Hela Växjö Kommun ligger ersättningen på 160 kr inkl. moms.

    Inom Hela Karlskrona Kommun ligger ersättningen på 160 kr inkl. moms.

    Inom Hela Kalmar Kommun ligger ersättningen på 160 kr inkl. moms.

  • 3. Distanssupport

    Vid distanssupport via telefon och/eller fjärrstyrning gäller 700kr för första timmen, därefter 350kr per påbörjad halvtimme.

    Då RUT-avdrag inte gäller på dessa tjänster blir kostnaden högre än vid hembesök.

  • 4. Priser för företag

    Om inget annat avtalats debiteras 990kr/h exkl. moms. Om arbetet sker mot en fast kostnad gäller det avtalade priset.

    Alla priser presenteras exkl. moms om inget annat nämns.

    Utöver detta tillkommer framkörningsavgift. Detta gäller oavsett om kund debiteras per timme eller enligt annan form.

Övrigt

  • 1. Ångerrätt vid köp av produkter

    Kund har 14 dagars ångerrätt vid köp av produkter. Detta gäller både om kund förbeställt en produkt via telefon eller om kund beställer medans eller i samband med att ett arbete utförs.

    I de fall där kund köper en skräddarsydd dator i någon form har kund enligt lag ingen ångerrätt.

  • 2. Ångerrätt vid köp av tjänster

    Kund har ingen ångerrätt för tjänster som redan utförts. Om kund anser att arbetet är felaktigt utfört eller inte utfört alls kan han/hon kontakta oss för en lösning.

    Om kund anser att fakturan på något sätt är felaktig kan han/hon bestrida fakturan. Mer information om hur manbestrider en faktura finns här

    Vid tvister kan kund vända sig till ARN(Allmänna reklamationsnämnden). Mer information finns påARN:s hemsida

  • 3. Avbokning

    Avbokning ska se senast två timmar innan besöket ska utföras. I de fall där körtiden till kund överstiger två timmar gäller istället att avbokning ska ske senast en timme innan resan beräknats ska ha påbörjats.

  • 4. Ansvar

    Vi stpr för alla skador som uppstår på kunds egendom, avbrott, filer under förutsättningarna att skadan uppstått på grund av vårt arbete alternativt medans en produkt varit inlämnas på service

    Vid skadad produkt ges en liknande produkt av motsvarande värde.

    Under pågående arbete täcker vår försäkring eventuella skador.

Behöver du hjälp eller har fler frågor? Ring oss eller skriv i chatten!

Ring: 010-641 07 07Boka online